viernes, 11 de abril de 2008

Escola d'herois: St. Pere-Bellmunt-Puigsacalm-Vidrà

BTT Bellmunt-Puigsacalm 6 d'abril 2008


ACCÉS DIRECTE A LA GALERIA DE FOTOS - CLIC AQUÍ

He tardat en actualitzar el bloc amb el resum de l'excursió de diumenge passat. Bàsicament per que ha costat de païr psíquicament i físicament. Ja està, dijous vaig anar a Spinning i... tornem a començar, paraula de Spinner!.
No va ser una gran quilometrada, però sí una gran matada, amb més de 1200 m. de desnivell acumulat(ho podeu veure veient els perfils altimètrics de les dues etapes, St. Pere de Torelló-Bellmunt i Vidrà-Puigsacalm ). Total, uns 42 km. (hem fet rutes més llargues, però gairebé cap més dura). Un entrenament perfecte abans d'afrontar pedalades de nivell avançat com la Cabrerès i la Cases Noves.
Els protagonistes de la gesta: BM, Jordi Serra, Spinner (volta completa: St. Pere-Vidrà-Puigsacalm-Vidrà), Francesc (veí de l'Stopper, debut brillant amb la colla) i Stopper (els dos s'afegeixen a Vidrà, els punyeteros s'estalvien l'ascensió a Bellmunt).
La pujada a Bellunt és non-stop però a ritme raonable: 49 minuts escalfant, que encara queda molta matraca. A Vidrà agafem la ruta que ja havíem fet un una altra ocasió cap al Puigsacalm. Abans de Sant Bartomeu de Covildases, clàssic semi-MOF de l'Stopper (el podeu veure a les fotos amb la seva postura habitual, assegut al terra). Només trobem excursionistes, avui som els únics ciclistes. El dia és magnífic: sol amb alguns núvols puntuals. Les rampes es van inclinant i no hi ha cap bar. Xarrupada a l'aigua i xupetin de Powerbar com a dòping de costellada, avui no toca esmorçar de competició... Deixem les bicis a 100 m. del cim i pugem a peu fins a dalt. Fotos, fruits secs, xerrameca i... tot baixada All Mountain cap al Coll de Manter i el Pla Traver. Els excursionistes flipen: ens fan fotos i ens miren des dels revolts com si miressin la Fòrmula 1. No n'hi ha per tant, però ens ho passem bomba.... Tot bé fins a l'aproximació a Vidrà. Una vegada arribem a la carretera de Siuret, es planteja el dilema: arribem a Vidrà per carretera, com vam fer la primera vegada, o investiguem com arribar-hi per la muntanya? Som uns valents i triem la segona opció. Gran error: pujada criminal i desorientació brutal. Cares de desànim després de tant d'esforç, mecagondeus, gent que baixa de la bici... (bé, primer uns quants i després tots, inclòs l'incombustible BM). Són les dues del migdia i la gana apreta. Per sort, al final veiem la llum i aconseguim arribar a Vidrà. El sector "Mitja Marató" (Stopper i Francesc) estan prou frescos i "dicharacheros". El sector "Full Marató" (J. Serra, BM i Spinner) hem acabat els torrons però estem feliços.
Això va ser diumenge. Dilluns, el mail estava mut. Dimarts van començar a arribar els primers comentaris. Us n'ofereixo un extracte perque són un poema:

"Dur, molt dur, dur de collons i sort del mapa d'en Gil, que va servir per cagar-nos en tot, però varem arribar a Vidrà per la part de dalt, això si.
Ei si algú torna a Puigsacalm que baixi la meva ànima que allà ho vaig perdre tot."
Jordi Serra.

"Si que va ser durilla, si (40 Km, però els 2 últims algú els somiarà uns quanta dies…). Però val a dir que la sortida és de les millors que hem fet…llastima que al final patiem per l’hora."
BM.

"Després de la quasi-MOF (fotos incluides) i de la meva posterior
espectacular recuperació, segurament que no hi ha gaire fotos més.
Vaig veure molts petats, oi Spinner? M'agradaria que quedés constància de
tot. Vaig arribar a fer avançaments en pujada, vaig veure cares de desesperació
pujant al costat de la bici, mentres m'estava esperant (sí, tal com ho
sentiu) en llocs on jo havia pujat a dalt de la bici.
Nota: a partir d'ara caldrà portar protecció solar (tinc vermell ciclista
molt marcat). En referent a l'hora de tornada. Poca cosa dir. Gairebé em costa el divorci."
Stopper.

Jo ja no puc dir res més. He de guardar forces per la Ripoll-Vic, la Cabrerès, la Cases Noves i.... LES FLAMANTS EQUIPACIONS STOPPERS QUE JA ESTAN ENCARREGADES. A TOPE AMB LA ROBA D'ESTIUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!

No hay comentarios: