jueves, 27 de marzo de 2008

Setmana Santa, Part 1: És l'Empordà

BTT L'Emporda RD + Stopper

L'RD ens fa la primera crònica de la Setmana Santa per terres gironines. (I si feu clic a la imatge veureu tot l'àlbum de fotos).

"Cap a la vall del Pirineu, entre els matolls i vora el mar, la bicicleta en fou la reina... de l'Empordà.
A dalt de la muntanya hi ha RD, a vora el mar hi viu l'Stopper.
Ell canta el dematí que ha dormit bé, l'altre passa la nit sencera en vetlla.
-I si fessim un circuit curt per aquí...
- Si pugéssim a dalt de la carena....
- Si baixessim m'estalviaria el MOF....
- Si pugéssim ma joia fora plena...
L'Stopper feu un xic ençà, un xic ençà l'RD de la muntanya i tots junts anaren a la Bisbal, a pedalar".

Sortida full-equip (les fotos ho demostren) una mica mancats d'una orientació que ràpidament fou reconduïda per Stopper-GPS-man i sobretot pels cartells que cada 50 metres + cada cruïlla senyalitzaven el recorregut (a més de mapes explicativo-indicativo-turístics). Mecagumdena: si això existís a la Plana-Collsacabra-Guilleries ens estalviariem haver-nos de refiar dels cafres sentits d'orientació de BM et al.!
La primera queixa d'Stopper que queda prohibit rodar a més de 20 km/hora pel plà no es va fer esperar, així com tampoc ho va fer l'omissió deliberada de l'RD.
Tot pedalant vam arribar fàcil a un recinte molt bonic anomenat Fonteta. Allà comença una divertida pujadeta progressive d'uns dos quilometrets fins a dalt d'un turó on es va fer necessària la hidratació, desbrigament, assoliment de ritme stopper, etc. fins arribar al cim, seguit d'un descens fàcil fins arribar a una pujada-pedregam que acollonia fins i tot als quads-domingueros que ens vam trobar pel camí. Allà stopper, volguent-se fer el xul·lo-BM, de poc posa en evidència la facilitat de la seva MOF. Havent-se recuperat, va optar per la opció arrossegar bici mentre RD feia els seus pinitos trialeros de pujada (mai de baixada): de baix a dalt!. Un cop a dalt del pedregam, i després d'una baixadeta s'arriba al bucòlic recinte medieval de Fitor (veure fotos) on hi ha un bareto oleaginós que hauria fet les delícies del més sibarita dels Stoppers i sobretot de l'acné rebel d'en Polo en cas d'haver vingut. Allà RD no es va poguer estar, malgrat l'oposició d'un Stopper que no volia refredar-se, de fer un esmorzar clàssic (com que era l'Empordà, va optar pel típic Galeta Milkibar i Estrella de llauna). Un cop saciada la gana amb aquesta opípara fornitura, van reiniciar les pujades baixades trialeres, no sense alguna desviació de la ruta malgrat les indicacions precises que portaven.
Després d'uns quilometrets trenca-cames de pujades i baixades, s'arriba a Sta. Llúcia d'Arboç i d'aquí a una carena que baixa fins a la plana de la Bisbal a través d'una sèrie de corriols i pedregams que semblaven fets expressament perquè Stoper recuperés la moral i perdés l'esquena i RD veiés perillar el nas i les lents correctores. Un cop a baix i, després d'admirar unes quantes xavoles de les que mai tindrem, un pou de Glaç medieval i sentir per enèssima vegada que no es pot passar de 20 km/h pedalant per pla, arribem a la meta després de 26 km, amb sensació que cal repetir aquesta ruta (o potser la més llarga) tots plegats per poder-ho gaudir junts