lunes, 4 de enero de 2010

Ciclocross al costat de casa


No estava gens familiaritzat amb el món del Ciclocross, així que a la que vaig saber que al costat de casa es feia la darrera prova de la Copa Catalana d'aquest esport, vaig decidir donar-hi un cop d'ull (i de pas fer les fotos que teniu aquí al damunt).
Mentre uns quants -sense cap ànim competitiu- apostem per alternar la BTT i la bici de carretera, els del Ciclocross agafen un peculiar camí del mig amb el millor/pitjor dels dos móns: la rigidesa i conducció de la bici de carretera (amb quadres més robustos i pneumàtics també més gruixuts i amb taquejat) en condicions off-road: pista, fang, herba, esglaons, rampes.... Vaja, que s'ha d'estar fort, motivat i una mica "pillat". També m'ha sorprès el baix número de participants. Em consta que en altres països el Ciclocross té més tirada, però suposo -parlo des del desconeixement absolut del tema- que aquí l'ascens imparable de la BTT deu haver fet que només els incondicionals irreductibles del ciclocross segueixin mantenint viva la flama. La veritat és que, ara que combino BTT i carretera no em venen moltes ganes de provar el ciclocross, però que consti en acta que ha sigut un plaer veure una mostra competitiva d'aquest esport a Sant Julià de Vilatorta i espero que l'any vinent la tornem a gaudir.

Més info. (i amb més coneixement del tema) a altres blocs d'Osona:
http://famdepedal.blogspot.com/2010/01/cronica-i-fotografies-de-1er-ciclocros.html
http://trimariona.blogspot.com/2010/01/ciclocross-sant-julia-de-vilatorta.html

No hay comentarios: