viernes, 11 de septiembre de 2009

Records de l'Agost: pedalant per Menorca


Ja han passat tres setmanes i les vacances són un record llunyà... però un molt bon record. La familia Spinner vam anar a Menorca, on a més de les activitats clàssiques (platja-piscina-restaurant-passeig per Maó-etc..)vaig aconseguir "colar" algunes pedalades matinals. Com que el viatge el vam fer amb avió, vaig llogar una Mondraker MR 101 a Velos Joan, una de les botigues més prestigioses de l'illa. Menorca és un laberint de camins i corriols on l'ajut del GPS és bàsic si no es coneix gaire el terreny i es vol sortir de les pistes més habituals i senyalitzades. La idea era clara: poder fer sortides circulars sortint des de casa. I la casa era a Binisafuller, prop de Binibeca. Una zona que no coneixíem i que realment ens va encantar: cales petites, zones residencials poc sorolloses, Maó a 10 minuts de cotxe...
El següent pas era localitzar les rutes i carregar-les al GPS. Les tres que vaig fer van ser similars a aquesta:

Evidentment, pedalar prop del mar és espectacular, tot i que els recorreguts que vaig fer eren per asfalt, passant per diverses urbanitzacions. La part de pistes i corriols, que s'endinsen cap al cor de l'illa, és realment espectacular i permet tenir divertits encontres amb la fauna local, com la tortuga que veieu al passi de fotos.
Aquestes pedalades pel Sud-Est de Menorca m'han deixat amb ganes de conèixer a fons les rutes de l'illa, i de fer-ho fora de la temporada estiuenca on la calor es fa insuportable a partir de quarts de 10 del matí. Em va impactar la "sortida nocturna pels acantilats" que em van comentar que feien un grup de BTTeros. Bici + Acantilats + Nit + Pomades = quin perill!!!!.

No hay comentarios: