domingo, 10 de enero de 2010

Pedalada sota zero i mites en hores baixes

Havia de ser el gran dia de la retrobada Stopper. Però entre els que són més de carretera i de esquí i ja tenen una edat (BM), els que surten d'una lesió de llarg recorregut (Stopper Puertas), els "pupes" de la temporada (Spinner), els que s'escaquejen de dia (RD) i els que van a votar de nit (Lance), la veritat és que fer coïncidir a tot el nucli dur Stopper està complicat.
Ahir, gairebé coïncidint amb el primer aniversari de l'incident clavicular, ens vam retrobar l'Spinner, l'RD -also starring el seu nebot Arnau- i en Lance. Bé, en Lance, a mitges, perque sí que va venir.... però en cotxe. Això sí que és un mite en hores baixes!. L'excusa per no pedalar: que feia fred. Sembla mentida que un osonenc doni aquesta excusa per no pedalar, però fred en feia: l'observatori meteorològic de Sant Julià de Vilatorta marcava 8 sota zero a les 8 del matí, i jo començava a pedalar de Sant Julià a Vic a les 8.45.
Total, que l'RD, el nebodet Arnau amb la seva flamant Trek Fuel Ex 6 i un servidor vam enfilar cap a Montrodon per fer la clàssica circular pujant fins a Puiglagulla. L'Arnau anava molt ben equipat de bici... però justet de roba d'abric i va patir força amb el fred a les mans. Sort que feia molt de sol -quines vistes més fantàstiques amb el paisatge del Montseny ben nevat- i estavem de bon humor. El pobre Arnau va anar fent parades tècniques i alguna llagrimeta, però al final es va refer i va arribar dignament a Puiglagulla. Pel camí, SMS d'en Lance dient que ja feia estona que hi era, que ja havia passejat en Rustu (el podeu veure a les fotos) i que tornava cap a Vic. Osti, aquest paio!. No el veiem ni quan no pedala!!!!. Per sort, quan erem a Puiglagulla esmorzant en Lance va reaparèixer, vam fer quatre fotos i vam recordar lo ben parida que havia estat l'ascensió des de Montrodon, amb la pista ben dura i glaçada, el "crec-crec" de la neu i el gel sota els pneumàtics.... Això és pedalar sota zero en un dia espectacular!!!!.
La llàstima és que em vaig deixar la càmera, tot pensant que en Lance pedalaria i duria la seva. Sí que la duia, però només vam poder fer les fotos "de costellada"... (atenció a la coca-cola amb glaçons que es va beure l'Arnau, més gel per la congelació, ja ja ja!).
En resum: semi-gloriosa jornada d'Hivern, pendents encara de fer la primera reunió completa dels Stoppers en aquest 2010.