miércoles, 8 de agosto de 2007

Pedalant per la Terra Alta





Uns a la Costa Brava, els altres instal.lats a Bellmunt... i jo he passat un magnífic cap de setmana a la Terra Alta amb la familia i els amics. La Terra Alta és una comarca que val la pena visitar si no hi heu estat mai. Jo la conec bé per que quan era un nen vaig passar molts estius a Arnes, un dels pobles més bonics de la zona.
En BTT hi ha dues opcions clares: la primera, la Via Verda de la Terra Alta. Un recorregut fàcil, planer i ideal per a l'excursió familiar, on es combinen ponts i tunels que travessen els barrancs del riu Canaletas. La Via Verda es pot agafar des d'Arnes mateix i pots anar fins a Tortosa. Amb en Ferran (veure foto) vam fer d'Arnes a Pinell de Brai, uns 24 km. Sort que duiem frontal i lots, perque els tunels són foscos com la gola del llop!.
La segona opció per gaudir de la BTT a la Terra Alta ja és per valents amants dels desnivells contundents: fer excursions pel Massís del Port. Hi ha un llibre de rutes en BTT del que vaig extreure la pedalada que vaig fer el segon dia tot sol: Arnes-Els Estrets-La Franqueta-Coll de Miralles-Arnes (A partir del Coll de Miralles vaig variar la ruta, ja que no tenia temps per fer la volta que proposava el llibre).
Com podeu veure a les fotos, el paisatge dels Estrets d'Arnes és senzillament ESPECTACULAR. Tot i haver-hi estat moltes vegades, fent excursions a peu o banyant-me als seus tolls, recòrrer els Estrets en bici va ser una sensació molt emocionant, només comparable a quan veus els paisatges de la Capadòcia (on, per cert, fa poc es van fer els Campionats d'Europa de BTT). Superats els Estrets, començava el festival d'ascensió cap al Coll de Miralles, on vam gaudir de vistes espectaculars.
Resumint: que ens hem d'organitzar i fer una escapada a la Terra Alta, on tenim un repte encara de més (des)nivell: l'aproximació a les Roques de Benet.

No hay comentarios: